Måla och sortera

För er som känner mig vet vad det betyder när jag börjar sortera alla lådor, vill rensa ut, vill rensa upp.. Hetsmåla en toalett på tre timmar och fundera på varför man måste vänta på lagren av färg som måste torka mellan gångerna. Satsans så jävlans. Jag måste måla måla måla för att fundera. Vad ska man göra i livet. En äldre man i min närhet sa något så väldigt klokt idag. Man ska inte vänta för länge, fundera för länge. Den korta sträckan som kallas livet är ändå alldeles för kort för att fundera på. Han är klok den mannen.

Men frågan är vad som är lagom. Vad är för kort, vad är för länge och vad är lagom. Det känns ändå inte som om jag blir klokare alls.

Jag vet inte jag.

Kommentarer
Postat av: Pennylane

När du handlar färg är det dags för grubblerier.

Det kan även kallas Januari, det där.

Ring mig, raring.

2009-01-30 @ 21:39:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback