Det här med SyLAN

Det har hänt en fantastisk sak här uppe i norr.

Det här med SyLAN.

Det är ju fantastiskt konstigt. Har det liksom blivit ett missförstånd av ordet LAN eller vad handlar det om. Det finns en artikel i världsblaskan Piteå Tidningen om just denna händelse i både i Piteå och i Arvidsjaur/ Arjeplog. Folk har alltså samlats för att sy tillsammans, kopplar de då ihop sina sytrådar och syr i nätverk eller handlar det egentligen om en vanlig syjunta? Jag bara frågar. Jag är ingen synörd och ingen cybernörd heller men herregud säger jag bara. Jag förstår grejen av en syjunta eller fikastund givetvis men att SyLAN skulle fungera förstår jag inte. Finns det symaskiner som man kopplar upp i nätverk. Snälla någon kan ni ge mig någon information?

Här har ni länken till det "välbesökta" arrangemanget.

http://www.pitea-tidningen.se/artikel.aspx?artid=84143

Kanske vi ska åka dit i mars och koppla upp lite trådar mot varandra?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback