Alldeles för mycket att göra....

Jag har alldeles för mycket att göra på jobbet för att sitta och skriva det här.

Men jag måste få ur mig mina tankar kring manliga och kvinnliga instrument. Jag började dagen med In Flames och sa då att trummor är manligt. Bas är också manligt. Patrik undrade då om jag tänkte på några kvinnliga instrument någon gång.

Direkt tänkte jag på fiol, blockflöjt och harpa.

Det finns ju massor med instrument som är androgyna men visst sätter jag kvinnligt eller manligt instrument på det mesta.

Kontrabas till exempel är ju kvinnligt, det är ju en stor kvinna med varma mjuka toner och vackra former.
image29
Harpan är skör och även den vacker i formerna, kvinnlig.

image30






Ett helt andorgynt instrument är för mig hammondorgel, tänk bara atomic swing... varken manligt eller kvinnligt. något mitt emellan.
image31

Mungiga----- kanske kvinnligt mer manligt kanske eller kanske androgynt. Men mest kvinnligt iofs. Men jag ser liksom skäggiga män framför mig som spelar på dem. Det är ett svårt instrument att bestämma sig om.

image32

Trummor- manligt. Behöver ingen mer förklaring än snabba dubbelpedaler och många pukor. Snabbt snabbt.  Det här kallar jag fett jävla coolt trumset.... Det är manligt om nått.

dream theater

image33





Hmmmm.... manligt eller kvinnligt.... finns den frågan egentligen. Får man ställa den.



Nu måste jag fortsätta jobba men det finns så många bra instrument.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag ÄR en ståbas.

Postat av: Caisa

jag vet, visst känner man igen sig i den formen?

2007-05-25 @ 13:23:30
URL: http://caisas666.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback