en luciamorgon som den ska vara.

Idag är det lucia, jag går omkring som en magisk vitklädd prinsessa med ljus i håret och sjunger julsånger hela dagen. Näe, jag gör ju inte det faktiskt. Men jag har varit på den traditionsenliga lussemorgonen hos mamma och pappa.

Den ser ut som följer;

Vi vaknar klockan 06.00 och tar på oss myskläder, sätter oss i bilen och kör en liten bit till mamma och pappa. Vi möts av marshaller i luciamorgonen och tända ljus på bron. Mamma öppnar, som vanligt, klädd i luciaklänning och det är tända ljus överallt. På bordet är det dukat med julskinka, vörtbröd, ostar och goda grejor. Först tittar vi på luciaprogrammet på tv klockan 06.30 och sen är det god frukost och givetvis Pappas hemmagjorda varmchoklad.

Det är så mysigt, sen åker alla på jobbet, skolan, dagis och är på ett strålande humör.

Jag tror att jag har världens bästa mamma och pappa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback