En dag på jobbet

Vi ska visst börja att blogga på jobbets hemsida och är alla andra här på jobbet lika dåliga som mig på att blogga kommer det nog inte att bli mycket gjort. Jag har idag och imorgon kvar att arbeta sen kommer jag att vara galet ledig. Jag har massor av semesterdagar och massor av ledighetssug som gör att det känns helt underbart.

Idag har jag och chefen varit på en spännande resa i kustlandet. Vi letar efter filminspelningsplats och under resans gång var vi säkra på att vi såg ett LO djur sitta i trädets topp. Men efter en stund tyckte Tomas att det mer såg ut som en jaktlabrador. Helt säkra var vi en liten liten stund men sen skulle jag gå (smyga) ut från bilen för att fota det ovanliga djuret jaktlabrador. Vad händer då????? undrar ni.

DEN FLÖG IVÄG. Det var en jävlat gigantisk kungsörn. Ni vet sådär att jag bara stod och gapade för att den var så galet stor. Jag trodde inte att det fanns så stora fåglar. Jag har hört att det finns större fåglar än både skator och ugglor men det där var inte klokt. Jag böjde mig ner på grund av det stora vinddraget, ungefär som om en helikopter lyfte.

Vi fnissade och jag filmade allt med en kamera givetvis. Det visade sig sen att det endast var trädstammar på filmen. Men jag lovar, det är den största fågel jag någonsin vetat om att det funnits. Egentligen tror jag att det var ett urtidsdjur.

Vi var ju ändå utanför Rosvik... där vet man aldrig vad som kan hända.

Kommentarer
Postat av: pennylane

för när storfiskarn talar om
hur stora fiskar han får
ja då så skarvar han som han vill
då räcker armarna inte till...

2007-12-18 @ 16:57:29
Postat av: Caisa

JAG HAR FILMBEVIS


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback