en liten fundering på ett bra liv

Jag har det faktiskt väldigt bra. En fantastisk son, en underbar familj, fina underbara vänner och allt där runt ikring och dessutom ett roligt jobb.
 
Jag har funderat rätt mycke på vad det är som gör ett jobb bra eller inte men kom då på att jag aldrig haft ett jobb jag inte tyckt om. Visst kan man vara less och säga att man aldrig mer vill göra ett sånt jobb i hela sitt liv (tex att vara ansvarig över en ganska stor händelse i centrum ) Men det har ändå mest varit snack. Jag har alltid tyckt att det varit roligt. Jag har jobbat som stadare, receptionist, lagerarbetare, VD projektledare, dagligledare, fiskforpackare osv. Inget som jag gjort har jag egentligen tyckt varit trakigt, alltid hittade jag natt bra med jobben.

En klok man sa till mig för inte allt för längesen att - fundera på att du har 35 år kvar av att ha roligt på jobbet. Att f[ ha det lika roligt som jag har haft det.

Det ;r v;l underbart att tycka s[. T'nk s[ m[nga som tycker att det 'r skit p[ deras jobb och det ger dem ingenting. Det vill inte jag. Jag vill ha det roligt och det har jag. Sen vad det beror p[ vet jag inte, kanske en inst'llning till om man vill ha det roligt eller inte. Det kanske ar sa.

Jag vet egentligen inte vad jag ville skriva om ikvall, kanske bara det att jag har det bra och att jag ar glad over att jag har ett roligt och bra liv just nu. Det ar skont.

En bra underbar bonus ar att om en vecka ar han hemma min schnygga kille. Det blir bra. Jag saknar honom massor men det ar ocksa en skon saknad som jag vet ar mycket tidsbegransad. trallalaaaa.


*jag har lite problem, lyckats stalla in engelskt tangentbord och orkar inte nu ta reda pa hur man andrar tillbaka sa ni far tolka lite. Ar det nagon som vet kan ni kanske beratta det at mig.



Kommentarer
Postat av: Anna

Väldigt fint och sant, jag brukar tänka på det där. Man ska ha roligt faktiskt, det är viktigt att man inte glömmer det. Och tack själv för påsk, det var toppenmysigt och nu tycker vi att du ska komma ner och va med oss här nere lite!

2007-04-25 @ 11:49:55
Postat av: Navelluddet

Kontrollpanelen-Nationella inställningar och språkinställningar-Språk-Information-Välj svenska i rullningslisten. Lycka till!

2007-04-25 @ 17:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback