Nu fortsätter jag kvällens historia

Det här är otroligt jobbigt, hunden som vanligtvis möter mig glatt skällande i dörren eller ute på gården här hos mamma och pappa, låg ikväll stilla och tittade ledset på mig när jag kom.

Hon är så gammal och trött. Hon är klar med sitt jordeliv.

Terje tog ikväll adjö från sin vän som alltid funnits där. Med tårar men med ett barns tankar om vem hon kommer att få leka med efter hon somnat in, hon skulle jaga cyklister, katter och leka med andra gamla hundar som varit med tidigare. En jobbig sak för terje var hur hon skulle kunna få ta med sig leksakerna med sig. Vad skulle hon annars leka med uppe i Nangijala...


Det är jobbigt att veta att imorgon är hon inte här längre. Då är hon i Nangijala.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Å hjärtat. Jävla skitliv. Barn är ju oftast bättre på att hantera det här med döden än vad vi är men det tar ju så in i helvete ont när ens barn sörjer och är ledsna och särskilt för sånt här som är allvarligt och man inte kan göra nåt åt. Jag tror Ronja kommer till ett ställe med miljoners med leksaker och massor av cyklister och katter att jaga och andra snälla hundar att leka med. Och sedan återföds hon som en ny fin hund. eller som en dam kanske...

2006-09-27 @ 08:13:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback