Jag har varit sjukast i världen och äckliga byggnadsarbetare

Jag har varit sjuk. Så sjuk att jag inte varit så sjuk sen flera massa massa år tillbaka. Hostat och mått fan pyton. Lungorna har gjort ont och jag har haft feber. Idag är jag bättre, kan andas hyfsat ok iaf. Det är inte kul att vara sjuk. Men som tur är i all sjukdom har en snygg kille varit hemma hos mig, gett mig glass och strykit mig på ryggen och pannan. Han är bra.
Jag är på jobbet nu fastän jag egentligen skulle behövt ligga på soffan och vila. Jag har ont i mina lungor. Sen i lördags har jag varit dålig. Det är liksom ingen lek. Varför ska jag vara så jävla vuxen och åka på jobbet bara för att jag nästan är frisk. Det är så dumt.

Nu sa jag ha ett möte och det är väl sådär halv intressant. Det kommer jag inte att kunna fokusera på mitt bland mina host attacker.

En annan sak som är rätt kul. Jag har ju varit borta från jobbet i tre dagar, eller två och en halv. Eller egentligen bara två för igår eftermiddag hade jag möte hemma med S. Men det spelar ingen roll eftersom det jag ville komma till att jag har inte varit här på min kontorsplats sen i fredags. Det har hänt rätt mycket utanför mitt kontorsfönster.

De håller ju på att bygga studio acusticum. En konsertlokal med akustik i världsklass. Sådär ja.
 
Ialla fall håller de på att bygga detta jättebygge precis utanför mitt fönster. Det händer en massa saker. Det grävs och körs lastbilar och man skulle ju då kunna tänka sig att mitt i alla dessa stora maskiner skulle det kunna springa omkring en massa snygga byggnadsarbetare med svettiga överkroppar och massor med muskler.

Är det så? ? ?

Nä.

Det är vinter, de har stora kläder, fula mössor och snoret hänger från näsan på dem. Jag menar att det där med snygga byggnadsarbetare är nått som jag nu har lämnat och aldrig mer kommer att tro på. När jag tänker efter så är det kanske så att de är bergstroll. Sen trot jag tyvärr inte att även om det varit sommar så hade dessa byggnadsarbetare aldrig platsat i nån tv serie. Undrar om de samlat ihop de lejdaste byggnadsarbetarna i stan. Det är ju iofs bygg hause så att det är ju inte helt omöjligt om det är så att de som beställer byggjobben vill att även byggnadsarbetarna ska vara snygga så går de åt först. Det finns så mycket att fundera om när det gäller det här. Har ni någon tanke om det? Var är de snygga byggarbetarna ?


Jag vet inte, men snygga är ialla fall inte de här.

Kommentarer
Postat av: Ewa

Jaha är det där du har hållt hus. Stackars du!!!Jag ringer senare, det är kaos, ett barn är med pappan på akuten och har brutit armen och jag har fått krångla ihop med hämtning av barn på stall och fritte och nu väntar jag på att lasagnen i ugnen ska bli klar. Och så är jag också sjuk. vad är det med oss, håller vi på att bli gamla och skruttiga? KRAM!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback