En liten liten flicka

Ikväll så är det så att jag helst av allt skulle vilja vara en liten liten flicka, utan ansvar och tvång. Ikväll vill jag bara vara tvungen att borsta tänderna och sen få välja band med Astrid Lindgren i bandspelaren.
 
Jag skulle välja Madicken. Skulle känna igen mig i Madickens påhitt, ljuget om Rikard i klassen som ritar mustasch på drottningen i läroboken och äter upp Lisbeths knäck. Jag skulle känna igen mig och önskar nu att jag skulle kunna säga som Madicken

 - Dumma rickard, han borde få stryk.

Jag vill göra som Madicken, jag vill också skylla allt det dumma på Rickard.

Men när man är så vuxen som jag så går inte det. Det är ens eget fel, man måste vara vuxen.
Alltid så jävla vuxen.
Man ska kunna säga nej, jag vill inte och allt annat.

Jag vill inte vara vuxen. Jag är bara så less just nu. Jag vill bara sova och vara som en liten, liten flicka.

Kommentarer
Postat av: Mistress Modesty

Ta tag i det bara. Du är vuxen vettu, och önska att vara utan valfrihet kan man göra ibland (I know the felining, liksom)

Men som den store tänkaren DiLeva uttrycker det:

Svenssons tror inte att de har något val. Jag vet att det enda vi har är val.

och så mitt favvorit säg:
Finns bara två måsten i livet. Du måste dö och du måste välja.

Ska bara försöka leva efter det själv också.....
Kramen!

Postat av: pennylane

Jag vill vända tillbaka till:
Pling! När du hör det här ljudet, då vet du att det är dags att vända blad.
Livet var enklare förr.

2006-10-04 @ 16:52:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback