En fin fredagkväll och uppdatering av läget

Nu har jag kommit hem och landat fint efter en underbart trevlig liten julfest i vardagsrummet, bryggeriet, piteå. En jättemysig kväll med trevliga vännerm bekanta och obekanta. Jättegoda tapas och bara mysigt.

Jag har under min första vecka som arbetslös på riktigt hunnit vara i sthlm, gå i mjukiskläder, vara i luleå och städa hemma. Jag är otroligt stressad.

Jag kommer aldrig att klara en längre tid som arbetslös. Jag har intalat mig själv att det kommer att gå bra men det är fel och en STOR lögn. Jag tror det iaf. Men det tar kanske längre tid att landa i själva lunken. Annars kommer jag att ha ett helrenoverat hus i februari eller eventuellt i mars.

Idag kom snön så nu känns det lite mer jul. Jag och terje sover hos hannah och christer och imorgon ska jag  handla de sista julklapparna. Sen är det julgran som ska in och sen är det juloratoriet och bara mys som gäller.


Jag har ett litet tips till folk som har lite svårt för julmusik, jag vet att många inte gärna lyssnar många varv på stilla natt med glenn stefans eller thorleifs.

Mitt tips är då följande; TRIPTYK, ett projekt med Johan Hedin, riksspeleman på nyckelaharpa och sedan minns jag inte de andra två. Men det bandet är fantastiskt bra och skivan är magisk. Den ska ni leta efter alla som gillar och inte gillar julmusik. Jag har den för provlyssning till glögg och saffransbullar.

Nu ska jag gå och sova.

En liten kommentar bara om mitt förra inlägg om att jag överhuvudtaget överlevde söndagen handlade bara om gammal hederlig bakfylla. Så värre än så var det inte.

Kram till er alla så hörs vi snart igen.

KRAM

Kommentarer
Postat av: Eva R

Förstår du så lättad jag är när du bara var bakis på söndag???? Trodde minst det var dödsfall i familjen!

2006-12-18 @ 08:57:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback